logo morius
ePUAP
ADRES E-DORĘCZEŃ:
AE:PL-52963-90460-RJTVA-13
Biuletyn Informacji Publicznej
previous arrow
next arrow

To zespół indywidualnie dobranych, skoordynowanych działań i ćwiczeń, umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów kończyny górnej. Celem terapii, która jest skierowana przede wszystkim do dzieci, które utraciły sprawność jest, m.in.: poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, a także zwiększenie zdolności manipulacyjnych. 

Wskazania:

  • trudności w planowaniu ruchowym
  • problemy z koordynacją pracy rąk, nóg
  • problemy z nauką samoobsługi, jak ubieranie się, zapinanie guzików
  • nieadekwatne dostosowanie siły i szybkości ruchów do wykonywanej czynności
  • zaburzenia sprawności grafomotorycznej – dziecko nie lubi lub nie umie wycinać, rysować, malować, ma niedokładne i niestaranne pismo, każda nowa forma zajęć z wykorzystaniem umiejętności rąk nie sprawia dziecku przyjemności
  • trudności w trzymaniu kredek czy ołówka, przedmioty wypadają z dłoni lub przebijają kartkę pod ich naciskiem
  • trudności z koncentracją
  • nieprawidłowa postawa ciała
  • niechęć do dotykania różnych faktur
  • zaburzenia koordynacji oko–ręka
  • zbyt wolne lub zbyt szybkie tempo wykonywania różnych czynności manualnych, co prowadzi do niestaranności
  • zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie obręczy barkowej lub całego ciała (wzmożone bądź obniżone napięcie mięśniowe)

Cele terapii:

  • poprawa i usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk, nóg
  • poprawa sprawności manualnej
  • ingerencja w sprawność grafomotoryczną
  • wzmocnienie koncentracji
  • poprawa umiejętności chwytu
  • rozwijanie umiejętności planowania ruchu
  • poprawa koordynacji oko–ręka
  • nauka przekraczania linii środka ciała
  • pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego
  • w przypadku problemów neurologicznych i ortopedycznych celem jest poprawa zakresu ruchomości w stawach oraz siły mięśniowej

Cele terapii są uzależnione od tego, czego pacjent oczekuje od terapii, co dla niego jest ważne, a także od jego możliwości oraz indywidualnych predyspozycji i systematyczności.

Grupa docelowa: dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, terapia indywidualna