logo morius
facebook ePUAP Biuletyn Informacji Publicznej

Otaczający nas świat jest mieszaniną bodźców zmysłowych: światła, zapachów, struktur i faktur, położenia ciała w przestrzeni, itp., które można poznawać za pomocą zmysłów, tj. dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku, układ przedsionkowy (odpowiada za nasze poczucie równowagi i orientacji przestrzennej). Terapia w Sali Doświadczania Świata dobierana jest indywidualnie do potrzeb danego dziecka. W takiej Sali dziecko ma wolność wyboru bodźców, których w danym momencie najbardziej potrzebuje. Zajęcia w Sali Doświadczania Świata to przede wszystkim wszechstronna stymulacja układu nerwowego dziecka.

Dla kogo zajęcia tą metodą?

Zajęcia w Sali Doświadczania Świata przynoszą korzyści zarówno dla osób zdrowych, jak i z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz z różnymi deficytami – szczególnie polecana jest dla dzieci i młodzieży z:

  • upośledzeniem umysłowym,

  • mózgowym porażeniem dziecięcym,

  • autyzmem,

  • zespołem Downa,

  • chorobą psychiczną,

  • zaburzeniami mowy na tle nerwicowym.

Formy zajęć

Zajęcia w Sali Doświadczania Świata dzielą się na indywidualne i grupowe. Zajęcia odbywają się pod okiem doświadczonego terapeuty, którego rolą jest stworzenie odpowiednich warunków do stymulacji i relaksacji poprzez odpowiednią selekcję bodźców oddziałujących na dziecko. Terapeuta uważnie obserwuje zachowanie dziecka i pozostawia mu możliwość wyboru aktywności, jednocześnie dbając o jego komfort fizyczny i psychiczny oraz o bezpieczeństwo.

Wyposażenie Naszej sali stanowią elementy stymulujące różnorodne zmysły, i są to między innymi

  • wieża stereofoniczna z odtwarzaczem CD 

  • dywan świetlno – dźwiękowy

  • dywan sensoryczny

  • tablica świetlno – dźwiękowa/ telewizor

  • emiter zapachów

  • urządzenie do robienia baniek mydlanych.

  • łóżko wodne

  • projektor przestrzenny 

  • kolumna wodna 

  • światłowody zmieniające kolor

  • magiczna kula,

  • kabina lustrzana

  • tablice manipulacyjne

  • hamak