Zajęcia opierają się na sprawdzonych metodach terapeutycznych, są zindywidualizowane i dobrane do możliwości i potrzeb dziecka oraz jego rodziny.
Oferujemy pracę opartą zarówno na metodzie behawioralnej (SAZ), jak i podążającej.
Podstawowe założenia metody behawioralnej:
1. Rozwijanie zachowań pożądanych;
2. Redukowanie zachowań niepożądanych
3. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii
Oddziaływania i systemy motywacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb dziecka tak , aby zajęcia były dla niego atrakcyjne, przynosiły efekty terapeutyczne oraz aby odbywały się w przyjaznej atmosferze.
Celem zajęć jest pomoc dziecku w zakresie:
- funkcji poznawczych,
- umiejętności społecznych,
- rozwoju emocjonalnego,
- percepcji wzrokowej i słuchowej,
- zdolności koncentracji uwagi,
- naśladownictwa,
- koordynacji wzrokowo- ruchowej i wzrokowo-ruchowo- słuchowej,
- mowy czynnej i biernej,
- samodzielności i umiejętności samoobsługi,
- motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki,
- kształtowania orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
Terapia przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu od 2 r.ż oraz dla dzieci w wieku szkolnym. Zajęcia trwają 45- 60 min.
Po każdym spotkaniu rodzic może liczyć na konsultację z terapeutą.