Sala Doświadczania Świata
Sala Doświadczania Świata - specjalnie wyodrębnione pomieszczenie, wyposażone w świadomie skomponowane urządzenia. Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, grze świateł, przyjemnym zapachom wpływamy:
- stymulująco na rozwój zmysłów: wzroku, dotyku, słuchu i węchu
- odprężająco i relaksująco
- na doświadczenia sensoryczne, które stymulują rozwój dziecka
{rokbox album=|album| title=|Sala Doświadczania Świata|}images/zdjecia/sala-doswiadczania/*.jpg{/rokbox}
Metoda Ruchu Rozwijającego wg W.Sherborne
Metoda Ruchu Rozwijającego wg W.Sherborne - ćwiczenia na zajęciach prowadzonych tą metodą są dla dzieci dużą atrakcją i wesołą zabawą w grupie. Pobudzają dziecko do twórczego działania, wyzwalają spontaniczność i aktywność własną dziecka. Prowadzenie ćwiczeń tą metodą ma na celu:
- stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała,
- usprawnienia motoryki,
- poczucia własnej siły i sprawności ruchowej
- budowanie zaufanie do siebie
- uzyskanie poczucie bezpieczeństwa
Metoda wg M.CH.Knillów
Metoda wg M.CH.Knillów – Program Aktywności- Świadomość Ciała, Kontaktu i Komunikacji prowadzony w formie treningu do akompaniamentu muzycznego wpływa na:
- poznanie schematu własnego ciała
- aktywność ruchową dziecka i świadomość ciała
- rozwój kontaktów społecznych
Terapia dla dzieci z autyzmem
Terapia dla dzieci z autyzmem – w indywidualnej pracy z dzieckiem autystycznym opieramy się o elementy metody behawioralnej.
W terapii główny nacisk kładziemy na:
- umiejętności komunikacyjne dziecka
- zwiększenie jego samodzielności
- uspołecznianie
- redukowane zachowań trudnych
Zajęcia usprawniające z elementami arteterapii
Zajęcia usprawniające z elementami arteterapii i sensoplastyki - poprzez ćwiczenia i techniki pracy z ręką i stopą (elementy arteterapii, malowanie, rysowanie, zabawa, techniki teatralne) pozytywnie wpływamy na:
- motorykę precyzyjną
- motorykę dużą
- integrację sensomotoryczną
- mowę
- inteligencję i emocje dziecka