Menu

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w terapii osób niepełnosprawnych i dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, mające przygotowanie zawodowe i kwalifikacje w zakresie:

- oligofrenopedagogiki

- wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka

- Makaton- program rozwoju komunikacji

- terapii integracji sensomotorycznej- certyfikat IIº

- Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej

- terapii taktylnej

- arteterapii i terapii ręki i stopy

- metody ruchów artykulacyjnych w terapii dziecka dyslektycznego

- metody wstępnej stymulacji logopedycznej w terapii dziecka ryzyka dysleksji

- zaburzenia płynności mowy

- metody komunikacji alternatywnej

- afazji – diagnoza i terapia

- terapii dysleksji - certyfikat

Terapia i porada neurologopedyczna obejmuje:

  • wczesną logopedyczną pomoc dla wcześniaków
  • profilaktykę i terapię zaburzeń mowy i komunikacji dzieci
  • integralną stymulację rozwoju mowy dzieci
  • terapia zaburzeń przyjmowania pokarmów

Dzieci są objęte planową terapią neurologopedyczną prowadzoną według zindywidualizowanego programu. Terapia łączy w sobie elementy wielu metod, w tym Terapii Taktylnej i Integracji Sensorycznej.

 

W zakresie uszkodzenia funkcji pierwotnych, będących biologicznymi podstawami mechanizmów mowy i mówienia terapia dotyczy czynności pokarmowych związanych ze:

  • ssaniem
  • gryzieniem
  • żuciem
  • połykaniem
  • symetrią pracy stawów skroniowo-żuchwowych
  • symetrią twarzy
  • zaburzeń napięcia mięśniowego w obrębie orofacjalnym

W zakresie terapii oddechu prowadzone są stymulacyjne działania dotyczące sposobów prowadzenia oddechu, również u dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego.

W terapii opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń ekspresji języka i funkcji percepcji mowy prowadzona jest wczesna stymulacja logopedyczna uwzględniajaca:

  • rozwój słyszenia dźwięków
  • rozwój słuchu awerbalnego i fonematycznego
  • zaburzenia rozwoju słuchu odbiorczego

Stymulowanie rozwoju mowy obejmuje przygotowywanie do:

  • fonacji
  • tworzenia związków i pojęć
  • tworzenia asocjacji słuchowo – ruchowo – czuciowych
  • tworzenie artykulacji głosek normatywnych
  • pracy nad zrozumiałością wymowy