Neurologopeda
Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w terapii osób niepełnosprawnych i dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, mające przygotowanie zawodowe i kwalifikacje w zakresie:
- oligofrenopedagogiki
- wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka
- Makaton- program rozwoju komunikacji
- terapii integracji sensomotorycznej- certyfikat IIº
- Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej
- terapii taktylnej
- arteterapii i terapii ręki i stopy
- metody ruchów artykulacyjnych w terapii dziecka dyslektycznego
- metody wstępnej stymulacji logopedycznej w terapii dziecka ryzyka dysleksji
- zaburzenia płynności mowy
- metody komunikacji alternatywnej
- afazji – diagnoza i terapia
- terapii dysleksji - certyfikat
Terapia i porada neurologopedyczna obejmuje:
- wczesną logopedyczną pomoc dla wcześniaków
- profilaktykę i terapię zaburzeń mowy i komunikacji dzieci
- integralną stymulację rozwoju mowy dzieci
- terapia zaburzeń przyjmowania pokarmów
Dzieci są objęte planową terapią neurologopedyczną prowadzoną według zindywidualizowanego programu. Terapia łączy w sobie elementy wielu metod, w tym Terapii Taktylnej i Integracji Sensorycznej.
W zakresie uszkodzenia funkcji pierwotnych, będących biologicznymi podstawami mechanizmów mowy i mówienia terapia dotyczy czynności pokarmowych związanych ze:
- ssaniem
- gryzieniem
- żuciem
- połykaniem
- symetrią pracy stawów skroniowo-żuchwowych
- symetrią twarzy
- zaburzeń napięcia mięśniowego w obrębie orofacjalnym
W zakresie terapii oddechu prowadzone są stymulacyjne działania dotyczące sposobów prowadzenia oddechu, również u dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego.
W terapii opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń ekspresji języka i funkcji percepcji mowy prowadzona jest wczesna stymulacja logopedyczna uwzględniajaca:
- rozwój słyszenia dźwięków
- rozwój słuchu awerbalnego i fonematycznego
- zaburzenia rozwoju słuchu odbiorczego
Stymulowanie rozwoju mowy obejmuje przygotowywanie do:
- fonacji
- tworzenia związków i pojęć
- tworzenia asocjacji słuchowo – ruchowo – czuciowych
- tworzenie artykulacji głosek normatywnych
- pracy nad zrozumiałością wymowy