logo morius
ePUAP
ADRES E-DORĘCZEŃ:
AE:PL-52963-90460-RJTVA-13
Biuletyn Informacji Publicznej
previous arrow
next arrow

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla jednostek samorządu terytorialnego - edycja 2025

Program Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w całości finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego, na którego cel Gmina Miejska Głogów otrzymała 1.666.527,00 zł.

Realizatorem Programu Gmina Miejska Głogów Miejski/ Ośrodek Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych ul. C.K. Norwida 5 w Głogowie.

Cel:

Wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób z niepełnosprawnością. Takie osoby będą miały możliwość skorzystania z pomocy asystenta m.in. przy wykonywaniu codziennych czynności czy podejmowaniu aktywności społecznej. Program ma również na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i dyskryminacji osób z niepełnosprawnością poprzez umożliwienie im uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, kulturalnych czy sportowych.

Adresaci:

Dorosłe osoby z niepełnosprawnością posiadające orzeczenie o niepełnosprawności

  1. w stopniu znacznym
  2. w stopniu umiarkowanym
  3. traktowane na równi do wymienionych w lit.a i b zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
Kto może zostać asystentem?

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć:

  1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta,
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom
    z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu,
  3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie)
    w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu oraz zał. Nr 3 do regulaminu rekrutacji
Na czym polegaja usługi asystencji osobistej?

Usługi mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w:

  • wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu,
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca,
  • załatwianiu spraw urzędowych,
  • korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).
Dostępność usługi

Czas trwania usług asystencji osobistej − usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, nie dłużej niż 12 godzin na dobę.

Ważne
  1. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie finansowane z innych źródeł.
  2. Uczestnik nie ponosi odpłatności za korzystanie z usług asystencji w ramach programu.
Rekrutacja do programu
  1. Rekrutacja do projektu trwać będzie od 07.01.2025r. do dnia 17.01.2025r.
  2. Dokumenty należy składać w formie papierowej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych ul. C.K. Norwida 5, 67-200 Głogów, w holu głównym na parterze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 14.00 w terminie od 07.01.2025r. – do 17.01.2025r.
  3. Niezbędne dokumenty do pobrania ze strony i wypełnienia:
  4. „Karty zgłoszenia do Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025”, stanowiącej załącznik numer 7 do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
  5. Karty zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej stanowiącej załącznik numer 8 do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby
    z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
  6. kserokopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności
  7. podpisanej klauzuli informacyjnej RODO– wzór klauzuli stanowi załącznik nr 15 do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 oraz załącznik nr 1 do Regulaminu
  8. oświadczenia uczestnika Programu – załącznik nr 2 do Regulaminu
  9. W przypadku wskazania przez Uczestnika Programu osoby na Asystenta osobistego osoby
    z niepełnosprawnością, oświadczenie osoby niepełnosprawnej/opiekuna osoby niepełnosprawnej, że wskazany przez nią asystent jest przygotowany do realizacji wobec niej usług asystencji osobistej oraz
    o braku pokrewieństwa Uczestnika z Asystentem - wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
Czas trwania programu:

do 31 grudnia 2025r.

Załączniki:

 

Flaga i Godło Polskilogo MRiPS 

tablica funduszu